Kullanılacak sistemin fantastik olduğu düşünülürek yazacağım ama ufak değişikliklerle uyarlanabilir...
fiziksel özellikler güç, çeviklik, dayanıklılık, temel olarak kulanılacaktır. bunlar yetmiyor diyenler çoğaltabilir. zeka aklı ve karizma diğer nitelikler olarak belirlenebilir. wisdom yerine akıl kullanılmalı ve ne kadar şey bildiğini bildiklerini unutmamayı belirleyebilir çünkü bilgelik olarak kullanılması hata oluşturmakta ve niteliği yüksek olan bir oyuncu o kadar da bilge oynatamamaktadır. yaşlarımız kaç ki o kadar bilge olalım....
güç genelde tek başına yeterlidir bölmeye gerek yok. en fazla sorun çeviklikte yatar. bu neyi belirleyecek ona karar verin esneklik, el becerisi, refleks... hepsi birden çeviklik te olabilir ayrılabilir de. algı (perception) kesinlikle eklenmeli ve wisdomdan ayrılmalıdır. mesafeli silahlar için kullanılmaya çok uygundur...
akıl ve vücut koordinasyonu için bir nitelik te eklenebilir, reflex el becerisi algı, bu üçünü kapsayabilir çevikliği ayrı tutabilirsiniz...
fantastik sistem için büyü çok önemlidir bu yüzden büyü için ayrı nitelik belirlenebilir hem büyü zekası için hemde büyü için. büyü için olanı büyücü olmayanlarda kurtulma (save) olarak kullanabilirsiniz...
irade de diğer önemli bir nitelik akılı farklı düşündüğümüz göz önüne alınırsa algı ve irade kesin konmalı. büyüler için kullanılabilecek bir nitelik olması da size yardımcı olabilir.
zekaya ne kaldı diyenler için... oyuncuları senin zzekan düşük karakterin bunu nasıl düşündü ki diye kasmayın aynı yerde siz de olabilirsiniz bulacağı ii fikirleri kulanmasına izin verin ki zevk alsın.. sizin tam olarak açıklamadığınız problemler ya da karışık şifreler için oyunculara zeka zarı attırabilirsiniz ve zeka bağlı yetenek=beceri (skill) lerde zeka bir sınır oluşturacaktır... elbette ki hiç bir oyuncunuzu özellikle aptal oynatmayacaksa bu yazılanlardan dolayı zekası düşük bırakmayın hepsi minimum insan zekasına sahip olmalı...
karizma görünüm ve etkileme olarak ayrılabilir. ama zorunlu değil sadece karizma kullanılarak sorun çıkmadan oyunlar sürdürülebilir..
Algı
Güç
Çeviklik
Dayanıklılık
İrade
Zeka
Akıl
Karizma
bu nitelikleri kullanabilirsiniz ama unutmayın aklınıza gelen ya da sizin mantığınıza daha uygun nitelikler de bulabilirsiniz. özel yarattığınız dünyanız varsa ona ve ırklarınıza özgü nitelikler kullanın...
son olarak şans...
bu da kullanılabilir dm opsiyonlu olacak bir nitelik. nasıl zekayı oyuncuya serbest bırakıp düşüncelerini sınırlamıyorsanız bu da sizin sınırlarınızı kaldırır zor anlarda yardımınıza koşabilir.. tabi oyuncunun yüksek yada düşük şanslı olması sizi zorlayacaktır. bazen de seçim yapmaktan kurtarır planlanan olay kimin başına gelecek diye kasmazsınız tabi karar vermediyseniz...
sisteminizde ise şans savunmaya (AC) ataklara yetenek zarlarına etkileyebilir bunu belirlemeyi unutmayın...
niteliklerin diğer bölümlere nasıl etki edebileceği ve burda yazmayı unuttuklarım daha sonra yazılacaktır. ayrıca fikirleri olan düzeltme veya eleştiride bulunacak arkadaşlara da elimden geldiğince bişeyler yazmaya çalışacağım....
Alıntıdır..