Fantastik ve Bilim Kurgu Merkezi

Fantasy Role Playing Alanı-- HOŞGELDİN .::Misafir::.

FrpCafe

Sitemize Hoş Geldiniz

Konuyu Oylayın

(Not: Oylama bulunduğunuz sayfa için geçerlidir.. )

Giriş yap

Şifremi unuttum

En son konular

» Internet Download Manager IDM Full Download Son Sürüm + Keygen!
tarafından thaperimeno Perş. Şub. 20, 2014 10:29 pm

» Okul RP
tarafından FikoTheGreat Ptsi Ağus. 08, 2011 9:24 pm

» Resme göre film bulma
tarafından admin Perş. Ağus. 26, 2010 11:01 pm

» Metallica - Nothing Else Matters
tarafından admin Çarş. Ağus. 25, 2010 2:01 pm

» Nasıl Olurdu ki?
tarafından namara Çarş. Ağus. 25, 2010 1:41 pm

Yeni Bir Sistem Yaratmak...

Çarş. Mayıs 14, 2008 7:06 pm tarafından NoJoke

Bölüm 1: Nitelikler (stats)

Kullanılacak sistemin fantastik olduğu düşünülürek yazacağım ama ufak değişikliklerle uyarlanabilir...

fiziksel özellikler güç, çeviklik, dayanıklılık, temel olarak kulanılacaktır. bunlar yetmiyor diyenler çoğaltabilir. zeka aklı ve karizma diğer nitelikler olarak belirlenebilir. wisdom yerine akıl kullanılmalı ve …

[ Okuma komple ]
Online Zar için Tıkla!!

Çarş. Şub. 13, 2008 3:04 pm tarafından NoJoke

Frp Geyikleri

Perş. Haz. 26, 2008 4:42 pm tarafından NoJoke

Bir Rolaplaying Rezaleti: Blessed Long Sword

Birazdan olacak rezaletlerden önce belirtmekte fayda vardır ki, grubumuz level 4 karakterlerden oluşmaktadır, bahsi geçen Elf, fighter/mage'dir ve level'ları 4/3'tür. Grubun karizmatik savaşçısı en önden koşmaktadır, kılıcını çekmiştir. O sırada...

Oyuncu: Ben evin köşesinden dönüp kılıcımla ilk …

[ Okuma komple ]

Istatistikler

Kullanıcılarımız toplam 2577 mesaj attılar bunda 696 konu

Toplam 572 kayıtlı kullanıcımız var

Son kaydolan kullanıcımız: thaperimeno

Anket

Sitemizi Beğendiniz mi??
48% 48% [ 41 ]
10% 10% [ 9 ]
9% 9% [ 8 ]
8% 8% [ 7 ]
24% 24% [ 21 ]

Toplam Oylar : 86

Kimler hatta?

Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok


[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 131 kişi Ptsi Mart 14, 2011 10:02 pm tarihinde online oldu.

En iyi yollayıcılar

NoJoke (1735)
 
SilVeRBlaCK (222)
 
Valree Baenett (168)
 
Karainka (149)
 
suzuki_muri (107)
 
NzM (76)
 
gnoll (49)
 
sargeras (35)
 
[_HiTMaN_] (33)
 
matrax (26)
 
Sohbet | Forum

    Yönelimler

    Paylaş
    avatar
    NoJoke
    Site Sahibi

    Site Sahibi

    Erkek
    Mesaj Sayısı : 1735
    Yaş : 27
    Nerden : Ankara

    -Meslek : öğrenci
    -İlgi Alanı : değişken Wink
    Ruh Hali :

    Takım :

    Level : 99
    Kayıt tarihi : 25/01/08

    Karakter Kağıdı
    Healt:
    20/20  (20/20)
    Exp:
    0/20  (0/20)
    GP GP: 24

    Yönelimler

    Mesaj tarafından NoJoke Bir C.tesi Ocak 26, 2008 7:05 pm

    Yönelimler-aligmentler ile ilgili tartışmaları defalarca duymuşsunuzdur. Paladin ile Laful good fighter aynımıdır? Lawful evil adam arkadaşlarını satar mı? Chaotic Good hiçbir kurala uymaz mı? Ve daha niceleri…

    Hepsini bir kenara bırakırsak, esasında oyunun tasarlanmasında yönelimlerin (bu noktadan sonra artık aligment demeyelim – yine de kafaların karışmaması için good-evil-chaotic-lawful gibi terimleri kullanamaya devam edeceğim) oyunculara fikir vermesi açısından konulduğunu görürüz.

    Fantastik rol yapma oyunlarının ortak noktası olarak, insanlar genellikle yaşayamadıkları-olmadıkları karakterleri olmaya çalışırlar. Ve varolan Dünya`daki toplum-din-yasal düzenler tamamen lawful bir yönelimdedir ve insanları sürekli olarak lawful olmaya zorlar. Ayrıca (kaynakları tartışabilir, başka bir başlığın konusudur) ahlaki değer yargıları da insanları good olmaya iter.

    Bu sebeplerden ötürü çoğu kişi oyuna ilk başladığında büyük ihtimalle aklına eseni yapmaya çalışır. Bir nesneye ihtiyacı olduğunda çalar, kafasını bozan adamı öldürür, kuralları ihlal eder ve daha fazlasını yapar – yapmasa da yapabilecek ruhsal duruma sahiptir. (Muhakkak ki herkesi aynı kefeye koymayıp genel bir durum değerlendirmesi yapıyorum) Bu sebepten, başlarda da dediğim gibi yönelimler fantastik bir dünyada olması hayal edilen yönelimler olarak oyuna katılmışlardır.

    Tahmin edebileceğiniz gibi günümüz dünyasında chaotic evil bir kişi, en hafif tabiri ile sapık yada psikopattır. Benzer şekilde true neutral bir kişinin var olması da pek olası değildir. Bu yüzden zaman zaman, yönelimler anlaşılmakta, yada oyuna uygulanmakta güçlük çekilir.

    Esasen bu konuda yapılacak en önemli şey , kişiliği güçlü, belirli ahlak ve mantık sınırları dahilinde hareket eden, hepsinden de önemlisi GERÇEK karakterler yaratmaktır.

    Ancak herkes bunu yapamayacağı gibi, çoğu zaman yönelime uygun bir karakter canlandırmak ta eğlenceli bulunabilir. Bu yüzden yönelimlere geçmeden önce yönelimlere isim veren –gerçeklere- göz atalım.


    Bu gerçeklikler bilindiği gibi good(iyilik), evil (kötülük), law (düzen), chaos (kaos) ve nötr (saflık) şeklindedir.

    Ancak bu gerçeklikler bakış açısına göre değişmezler. Sıkça yapılan bir hataya ve söyleme göre “ne var ya bu hareket elflere göre kötü olabilir ama ben orkum bana göre iyi” şeklinde yada benzer duruma uygun tartışmalara açık değildir.

    NE OLURSA OLSUN YÖNELİMLER DURUM, KİŞİ YADA POZİSYONA GÖRE ŞEKİL ALMAYIP, EVRENSEL GERÇEKLİKLERDİR.


    Şimdi bunları kısaca açıklayalım :

    GOOD - İYİLİK :

    İyilik, günümüz insanının değiştirilmemiş din kitaplarında, toplum tarafından kabul ettirilen doktrinlerde ve inanışlarda bilindiği haliyle erdemlerin tamamını kapsar. Fedakarlık, yardımseverlik, iyi niyet, dürüstlük, sevecenlik, yaşama ve yaşayanlara saygı duyma gibi erdemler ve şu an aklıma gelmeyen diğerleri iyiliğin yollarıdır.

    Yukarıda da söylediğim gibi kişiye özel yada duruma özel durumlarda yapılan, bu tanımlara uymayan davranışlar iyi bir davranış olarak kabul görmezler.

    Bu sebeplerden ötürü iyiliğin yolları zorludur. Genelde kişilerin karşılarındaki problemlerde daha kolay olan yol kötü, zor olan yol iyidir.

    Ayrıca iyilik bireysel değildir. Yani orklar “kötü elfler” derler ve kendilerini “iyi” olarak görürler ancak bu dnd evrenlerine ve orada belirlenen tanıma göre orkların kötü, elflerin iyi olduğu gerçeğini değiştirmez. (Tabii ki bu çok yalın bir genelleme, aralarında farklılıklar olabilir)

    EVIL – KÖTÜLÜK :

    Kötülük, iyiliğin sahip olduğu erdemlerin tersidir. Esas görünümü bencillikten başlar. Zalimlik, nifak, yalancılık, hırsızlık (kendine ait olmayan bir malı şahsi çıkarın için izinsiz almak), katillik, hile, art niyet ve bunlar gibi pek çok davranış basitçe kötüdür. Duruma bağlı olarak bu davranışlar iyi olarak nitelendirilemez.

    Ã�rneğin, bir çiftçi kendi tarlasındaki ürünleri yakan bir kişiye gidip saldırır yada aynı şekilde karşılık verirse bu tamamen kötü bir harekettir. Nefsi müsafa yada farklı bir tanımlama kapsamına girmeyip, tamamen kötü niyetle yapılmış bir davranıştır.

    LAW – DÜZEN :

    Düzen esasen sanıldığının aksine sadece “kanun” u temsil etmez. Sivilize toplumlardaki kanunları temsil etmenin yanı sıra evrensel gerçekliklerde düzen, durağanlık, değişmezlik, var olan yasalara (kanunlar değil, gereksinim yasalar) uyma gibi kapsamları içerir.

    Doğal olarak iyi ve kötünün tersine law ve chaos un idrak edilmesi biraz daha zordur.

    “Lawful-kuralcı bir karakter genel tanım olarak bilinen kanunlara uyar.”

    Bu oldukça sığ bir tanımdır. Kanunlara uymak lawful olmanın bir göstergesi olabileceği gibi, olmayabilir de. Genel anlam olarak lawful bir karakter sabırlıdır. Uzun vadeli planlar yapabilir, olaylara anlık yaklaşmayıp daha geniş bir konseptten bakabilir. Hareketleri daha tahmin edilebilir ölçülerdedir. Beklenmedik çıkışlar yapmaz. Çabuk sıkılmaz. Tüm yaptıklarında belli bir düzen görülür.

    Muhakkak suretle tüm bu kalıplara tam olarak uymasa da, lawful-kuralcı bir karakter bunların tamamına yakınına uygun davranır.

    CHAOS – KAOS :

    Kaos yada Türkçe oyuncunun el kitabındaki tanımı ile kuraltanımazlık sık yapılan yargının aksine her önüne gelen kuralı bozmaya çalışan bir kişi değildir.

    Kaotik-kuraltanımaz karakterler, iyi – kötü yada nötr olabilirler. Buna bağlı olarak hareketlerinde birbirlerine nazaran bariz farklılıklar görülür.

    Kaotikliğin ve kaotik bir karakterin tanımı, sabırsızlık, uzun vadeli planlardan çok ani ve beklenmedik hareketler yapma, tahmin edilemezlik ve değişim şeklindedir. Kaotik karakterler belli konular üzerinde çok uzun süreler (kendi yaşam sürelerine nazaran) harcamayabilirler.

    NEUTRALITY - SAFLIK :

    Nötrlüğün tanımı basitçe iyi-kötü yada düzen-kaos dengesinin dışında olmaktır. Nötr karakterler bu saydığımız dört kavramdan en fazla bir tanesini barındıran karakterlerdir.

    Basit bir tanımla, kanunlar için uğraşmasa da kanunlara uyabilir yada uymayabilir. İyi yada kötü olabilirler.



    Tüm yönelimlere genel bir tanımla baktıktan sonra esas 9 yönelimi tam manasıyla incelemeye geçiyoruz.

    Yine de bunları tam olarak anlatmadan önce, elinde bazı kaynak kitaplar olup buna rağmen yönelimler konusunda güçlük çekenlere çok basit bir tüyo vereceğim.

    Monsters Manual ve benzeri kitaplarda bulacağınız outsider - boyutdışı yaratıklar, sahip oldukları yönelimlerin TAM ve MÜKEMMEL bir örneğidirler.

    Ã�rneğin Archonlar lawfulgood, Guardianaller neutralgood, Eladrinler chaoticgood, formianlar lawfulneutral, elemanteller (hangi tipi olursa olsun fire, water vs farketmez) trueneutral, slaadler chaoticneutral, baatezular lawfulevil, yugolothlar neutralevil ve tanar`riler de chaoticevil yönelimlerinin OLABİLECEK EN İYİ ÖRNEKLERİDİR.

    Baatezuların en güçlüsü olan Asmodeus ve Archonların en güçlüsü olan Zaphkiel konum olarak bu yönelimlerin evrendeki en iyi örnekleri olup, tüm altlarındaki baş melek ve yüce şeytanlar binlerce yıl içinde değişse de iyi bir lawful yönelim örneği olarak daima yerlerini korurlar. Benzer şekilde bilinen en güçlü Tanar`ri olan Demogorgon, evrende bilinen en büyük yıkıcı güçtür.

    Bu ırklar ile ilgili bulacağınız herhangi bir davranış kalıbı, kendisine eşdeğer gelen yönelim için tam bir örnek teşkil ederler.


    En son tarafından Salı Şub. 12, 2008 10:55 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
    avatar
    NoJoke
    Site Sahibi

    Site Sahibi

    Erkek
    Mesaj Sayısı : 1735
    Yaş : 27
    Nerden : Ankara

    -Meslek : öğrenci
    -İlgi Alanı : değişken Wink
    Ruh Hali :

    Takım :

    Level : 99
    Kayıt tarihi : 25/01/08

    Karakter Kağıdı
    Healt:
    20/20  (20/20)
    Exp:
    0/20  (0/20)
    GP GP: 24

    Yönelimler devam

    Mesaj tarafından NoJoke Bir C.tesi Ocak 26, 2008 7:05 pm

    LAWFUL GOOD – KURALCI İYİ :

    Esasen oynaması oldukça kolay bir yönelim olmasına rağmen, oyunlardaki zor durumlarda oldukça sıkıntılı anlar yaşatabilecek bir yönelimdir. LG bir karakter basitçe kanun ve iyilik için çalışan bir kişi demektir.

    İyiliğin erdemlerine sahiptir ve aynı zamanda düzen adına çalışır. Kuralları bozmaz, bozanlara karşı merhametli olabilir. Oyuncunun konsepti gereği kötülük avcısı olabilir. Çünkü LG karakterler en sebatkar karakterlerin başında gelip bıkmadan usanmadan ve kendilerin çok şeyler vererek, sınırsız kötülüğe karşı sürekli didinebilirler.

    Yine de sık yapılan bir hata olarak LG karakterlerin sürekli olarak kötülüklerin peşinden gittiği düşünülür. Bu LG yönelimi ile paladinliğin birbirine karıştırılmasıdır. Paladinler iyiliğin ve yasanın şövalyeleri olup oldukça saf bir LG örnekleridir. Ancak bu tüm LG karakterlerin paladin gibi davranmasını gerektirmez. Bir paladinin her davranışına aynı şekilde uymayabilir. Ã�rneğin paladin belki de tarikatı gereği gizlenmeyebilir yada düşmanlarına arkadan saldırmayabilir. Ancak bu tip bir kısıtlama diğer LG karakterleri bağlamaz.

    Okuduğunuz kitaplardan verilebilecek en iyi örnekler : Strum Brightblade, Gimli, Huma, Mandrollen


    NEUTRAL GOOD - İYİ :

    NG bir karakter basitçe iyi bir karakterdir. Kurallara elinden geldiğince uyar, eğer bu kurallar genel iyilik adına doğru bir yönde ise çevresindekileri de uymaya teşvik edebilir. Fakat aynı şekilde kötü bir yönetim tarafından hazırlanan, erdemlere uymayan bir kanun var ise (örneğin bahis konusu şehirde, kilise aleyhine konuşanların yada askeri güçlere karşı gelmenin cezası ölüm ise) buna uymayabilir.

    Kaos-düzen dengesinin iki tarafına da kayabilir. Bu tip karakterin gösterdikleri özelliklerin tümünü , bir kısmını yada hiçbirini göstermeyebilir. En büyük özellikleri de ayrım yapmadan iyilik göstemeleri ve düzen yada kaos tarafından şekillendirilmemiş olup EN İYİ YÃ�NELİM olmasıdır. Sanılanın aksne olabilecek en iyi kalpli karakter LG değil, bir NG karakterdir.

    Okuduğunuz kitaplardaki verilebilecek en iyi örnekler : Altınay, Caramon, Yoda, Belgarion


    CHAOTIC GOOD – KURALTANIMAZ İYİ :

    CG karakterleri de, günümüz dünyasında bize yansıtılan doktrin yüzünden en zor oynatılan karakterlerden birisidir. Dediğim gibi gerçek dünyamızda “lawful” bir şekilde yaşadığımız için, kaotiklik bize hep kötüyü çağrıştırmaktadır ve böylelikle kaotik iyi bir karakteri canlandırmak güç hale gelmektedir.

    Yalın bir anlatımla, kaotik iyi bir karakter iyi bir karakterdir. Ancak düzenin vasıfları olan sabitlik, değişmezlik, uzun vadeli planlar yapma gibi kıstaslara uymaz. Anlık hareket eder, hareketleri daha az tahmin edilebilirdir, uzun vadeli planlarda pek bulunmaz. İyi bir örnek olarak elfler gösterilebilir.

    Bu yönelimde sıklıkla yapılan bir hata da CG karakterleri normalde iyi olup kafasına estiğinde psikopatlık yapan bir karakter gibi görmedir. Canı istediğinde kötü davranışlarda bulunan bir karakter iyi olarak kabul edilemez ve bu büyük bir hatadır.

    Okuduğunuz kitaplarda veirlebilecek en iyi örnekler : Drizzt Do`Urden, Tasslehof Burfoot, Elminster, Barak


    LAWFUL NEUTRAL - KURALCI :
    LN karakterler saf kuralcı karakterler olarak ta bilinirler. Yukarıda saydığımız “düzen-law” genel tanımına tamamen uyarlar. İyilik yada kötülük tarafından bozunmamış haliyle tam anlamıyla bu yönelimi temsil ederler.

    Toplumdaki esas mevkileri olarak yargıçlar, hakimler, kanun adamları, nöbetçiler bu yönelime en yakın olanlardır. Ancak bu mesleklerdeki herkes LN olacak diye bir kural da yoktur ve tamamen farklı da olabilirler. Yine de bu mesleklerin genel konseptleri sanırım yeterli bir bakış açısı verecektir.

    Okuduğunuz kitaplarda verilebilecek en iyi örnekler : Kelemvor (insan hali), Bruenor (ilk zamanları)



    TRUE NEUTRAL – GERÇEK NÖTR :

    TN karakterler gerçek anlamda nötrdürler. Çok yalın bir anlatımla, çatıları uçuran yada sıcakta sizi serinleten rüzgar, evinizi yakan yada yemeğinizi ısıtan ateş, sizi gömecek olan yada ekinlerinizi verecek olan toprak, sizi parçalayacak yada sizi doyuracak olan hayvanlar gibidirler.

    Davranış kalıpları kaos-düzen yada iyilik-kötülük tarafından sağa sola çekiştirilmez. Tam bir dengededir ve çoğu TN karakter (eğer akıl sahibi ise yani hayvan yada bitki değilse) genelde dengeyi korumaya çalışır. Bu denge doğanın dengesi olabileceği gibi iyi kötü yada kaos düzen dengesi de olabilir. Bu yüzden dengeyi korumak adına iki tarafa da yardım edip karşı durabilirler.

    Lakin burada önemli bir nokta var ki gözden kaçırılmaması gerekir. Nötr karakterlerin tümü (LN – TN – CN) çoğunlukla dengeyi bozan bir durum söz konusu değilse kötüdense iyiyi seçerler. LN ler, kötüler kuralları bozmaya daha yatkın oldukları için, TN ler kötüler dengeyi bozmaya ve zarar vermeye daha yatkın oldukları için, CN ler ise kötüler özgürlüklere daha az saygı gösterdikleri için yakınlarında ve komşularında kötüdense iyiyi tercih ederler.

    Okuduğunuz kitaplarda verilebilecek en iyi örnekler : (Biraz uç nokta olmakla beraber) Pikel Bouldershoulder, Astinus


    CHAOTIC NEUTRAL – KURALTANIMAZ NÖTR :


    Kaotik nötr (CN) karakterler, saf kaotik olarak ta bilinirler. Yukarıda saydığımız “kaos-chaos” tanımına tam anlamıyla uyarlar. İyilik yada kötülük tarafından hiç dokunulmamış haliyle kaosu temsil ederler.

    Toplumda tamamen asi karakterler olarak bulunabilirler. Ayrıca pek çok zihinsel sorunu olan tip CN aligmentin sınırları içine girer ve bir noktada deliliğin başladığı yerdir de denilebilir. Ancak CN karakterlerin tamamı sorunlu olmak zorunda değildir. Basitçe, kendi özgürlüğünün peşinden diyar diyar koşan ve hiçbir yere uzun süre bağlı kalmayan bir karakter iyi bir CN karakter örneğidir.

    Okuduğunuz kitaplarda verilebilecek en iyi örnekler : Zaknafein


    LAWFUL EVIL – KURALCI KÖTÜ :

    LE karakterler, günümüz dünyasında yine sıklıkla karşılaştığımız bazı kavramlar gibidirler. Ã�rneğin sıkça sözünü duyduğunuz “Amerikan Emperyalizmi” konusu tamamen LE yönelimi gösteren bir durumdur.

    Bunun dışında yine CG gibi, LE karakterler de oynanması ve anlaşılması güç bir yönelime sahiptirler. Günümüzde yukarıda da değindiğim gibi kuralcılık iyilikle eşdeğer tutulduğu için, kuralcı olan bir karakterin kötü olması, tecrübesiz yada yönelimleri yanlış yorumlamış oyuncular tarafından pek canlandırılamamaktadır.

    Yalın bir anlatımla LE karakterler, çevrelerindeki kişileri ve dünyayı kendi istekleri doğrultusunda şekillendirirler. Sürekli olarak ya var olan kuralları kullanarak yada kendi kurallarını koyarak daha üst kademeye çıkarak altlarında kalanları ezerler. LE yönelimin tam karşılığı “zalimlik”tir. Diğerlerinin düşünce yada durumlarını umursamadan yapılması gerekeni yaparlar.

    Lawful kavramına uygun olarak uzun süreli planlar gerçekleştirebilir ve belli bir düzene ayak uydurabilirler. Sıkça yapılan hata olarak LE bir karakter, paladin gibi oynayan ancak kafasına esince kötülük yapan bir karakter olarak görülür. Halbuki LE karakterler oldukça efektif karakterler olup, gerektiğinde duruma göre bir dünyayı sindirecek bir savaş başlatacak kişi bile olabilirler.


    Okuduğunuz kitaplarda verilebilecek en iyi örnekler : Artemis Entreri, Lord Soth, Strahd


    NEUTRAL EVIL – KÖTÜ:

    NE karakterler kötülüğün tüm erdemlerinin, kaos yada düzen tarafından çekiştirilmemiş halini temsil eder. Bencillik, ahlaksızlık, art niyetlilik, zalimlik, psikopatlık vs gibi bileceğiniz tüm kötü davranışları içerir.

    Ancak unutulmaması gereken en önemli nokta, NE karakterlerin en birincil özelliğinin bencillik olmasıdır. LE bir karakter etrafını boyunduruk altına almaya çalışırken, CE karakter yıkım getirir. NE karakter ise sadece kendini düşünür ve toplum ile ilişkiye geçeceği durumlarda genelde arka planda kalmaya özen gösterir. LE gibi ön plana çıkmaz yada CE kadar göze batmaz. Bencillik 1. özelliği olduğu için kendini koruma içgüdüsü ile olaylara geriden yaklaşır. Ancak bu NE karakterlerin pasif olduğu anlamına gelmez. Aksine saf kötülüğü temsil ettikleri için EN KÃ�TÜ YÃ�NELİM, NE karakterlerde bulunur.

    Okuduğunuz kitaplarda verilebilecek en iyi örnekler : Raistlin (siyah cübbeli zamanı)


    CHAOTIC EVIL – KURALTANIMAZ KÖTÜ :

    CE karakterler, tam manası ile yıkım ve yok oluşu işaret ederler. Kötü bir karakter olarak yaşamın ve güzel olan her şeyin karşısında olup, kaotik bir karakter olarak düzen ve rahat uğruna yapılan her şeyi yıkmaya çalışırlar.

    Ancak bu, CE bir karakterin manyakça bir öfke ile her şeye saldıracağı anlamına gelmez. Zorlanmalarına rağmen, Ce bir karaktr bir şehirde yaşayabilir, genel yargının aksine sokağa her çıktığında adam kesmez. Kötülük ile bağdaşlaşan vasıfları, kaos ile birleşmiş haldedir ve zaman zaman birbirleri ile de çelişir.

    Oynanması ise olabildiğince kolay bir karakter konseptidir. Yine de oynanmasının kolay olması, bu yönelimde olup hayatta kalmanın kolay olduğu anlamına gelmez!

    Okuduğunuz kitaplarda verilebilecek en iyi örnekler : Drow rahibeler (hemen hemen hepsi)

      Forum Saati Cuma Ekim 19, 2018 6:34 pm