Fantastik ve Bilim Kurgu Merkezi

Fantasy Role Playing Alanı-- HOŞGELDİN .::Misafir::.

FrpCafe

Sitemize Hoş Geldiniz

Konuyu Oylayın

(Not: Oylama bulunduğunuz sayfa için geçerlidir.. )

Giriş yap

Şifremi unuttum

En son konular

» Internet Download Manager IDM Full Download Son Sürüm + Keygen!
tarafından thaperimeno Perş. Şub. 20, 2014 10:29 pm

» Okul RP
tarafından FikoTheGreat Ptsi Ağus. 08, 2011 9:24 pm

» Resme göre film bulma
tarafından admin Perş. Ağus. 26, 2010 11:01 pm

» Metallica - Nothing Else Matters
tarafından admin Çarş. Ağus. 25, 2010 2:01 pm

» Nasıl Olurdu ki?
tarafından namara Çarş. Ağus. 25, 2010 1:41 pm

Yeni Bir Sistem Yaratmak...

Çarş. Mayıs 14, 2008 7:06 pm tarafından NoJoke

Bölüm 1: Nitelikler (stats)

Kullanılacak sistemin fantastik olduğu düşünülürek yazacağım ama ufak değişikliklerle uyarlanabilir...

fiziksel özellikler güç, çeviklik, dayanıklılık, temel olarak kulanılacaktır. bunlar yetmiyor diyenler çoğaltabilir. zeka aklı ve karizma diğer nitelikler olarak belirlenebilir. wisdom yerine akıl kullanılmalı ve …

[ Okuma komple ]
Online Zar için Tıkla!!

Çarş. Şub. 13, 2008 3:04 pm tarafından NoJoke

Frp Geyikleri

Perş. Haz. 26, 2008 4:42 pm tarafından NoJoke

Bir Rolaplaying Rezaleti: Blessed Long Sword

Birazdan olacak rezaletlerden önce belirtmekte fayda vardır ki, grubumuz level 4 karakterlerden oluşmaktadır, bahsi geçen Elf, fighter/mage'dir ve level'ları 4/3'tür. Grubun karizmatik savaşçısı en önden koşmaktadır, kılıcını çekmiştir. O sırada...

Oyuncu: Ben evin köşesinden dönüp kılıcımla ilk …

[ Okuma komple ]

Istatistikler

Kullanıcılarımız toplam 2577 mesaj attılar bunda 696 konu

Toplam 572 kayıtlı kullanıcımız var

Son kaydolan kullanıcımız: thaperimeno

Anket

Sitemizi Beğendiniz mi??
48% 48% [ 41 ]
10% 10% [ 9 ]
9% 9% [ 8 ]
8% 8% [ 7 ]
24% 24% [ 21 ]

Toplam Oylar : 86

Kimler hatta?

Toplam 2 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 2 Misafir :: 1 Arama motorları

Yok


[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 131 kişi Ptsi Mart 14, 2011 10:02 pm tarihinde online oldu.

En iyi yollayıcılar

NoJoke (1735)
 
SilVeRBlaCK (222)
 
Valree Baenett (168)
 
Karainka (149)
 
suzuki_muri (107)
 
NzM (76)
 
gnoll (49)
 
sargeras (35)
 
[_HiTMaN_] (33)
 
matrax (26)
 
Sohbet | Forum

    Yeni Bir Sistem Yaratmak...

    Paylaş
    avatar
    NoJoke
    Site Sahibi

    Site Sahibi

    Erkek
    Mesaj Sayısı : 1735
    Yaş : 27
    Nerden : Ankara

    -Meslek : öğrenci
    -İlgi Alanı : değişken Wink
    Ruh Hali :

    Takım :

    Level : 99
    Kayıt tarihi : 25/01/08

    Karakter Kağıdı
    Healt:
    20/20  (20/20)
    Exp:
    0/20  (0/20)
    GP GP: 24

    puffy Yeni Bir Sistem Yaratmak...

    Mesaj tarafından NoJoke Bir Çarş. Mayıs 14, 2008 7:06 pm

    Bölüm 1: Nitelikler (stats)

    Kullanılacak sistemin fantastik olduğu düşünülürek yazacağım ama ufak değişikliklerle uyarlanabilir...

    fiziksel özellikler güç, çeviklik, dayanıklılık, temel olarak kulanılacaktır. bunlar yetmiyor diyenler çoğaltabilir. zeka aklı ve karizma diğer nitelikler olarak belirlenebilir. wisdom yerine akıl kullanılmalı ve ne kadar şey bildiğini bildiklerini unutmamayı belirleyebilir çünkü bilgelik olarak kullanılması hata oluşturmakta ve niteliği yüksek olan bir oyuncu o kadar da bilge oynatamamaktadır. yaşlarımız kaç ki o kadar bilge olalım....

    güç genelde tek başına yeterlidir bölmeye gerek yok. en fazla sorun çeviklikte yatar. bu neyi belirleyecek ona karar verin esneklik, el becerisi, refleks... hepsi birden çeviklik te olabilir ayrılabilir de. algı (perception) kesinlikle eklenmeli ve wisdomdan ayrılmalıdır. mesafeli silahlar için kullanılmaya çok uygundur...

    akıl ve vücut koordinasyonu için bir nitelik te eklenebilir, reflex el becerisi algı, bu üçünü kapsayabilir çevikliği ayrı tutabilirsiniz...

    fantastik sistem için büyü çok önemlidir bu yüzden büyü için ayrı nitelik belirlenebilir hem büyü zekası için hemde büyü için. büyü için olanı büyücü olmayanlarda kurtulma (save) olarak kullanabilirsiniz...

    irade de diğer önemli bir nitelik akılı farklı düşündüğümüz göz önüne alınırsa algı ve irade kesin konmalı. büyüler için kullanılabilecek bir nitelik olması da size yardımcı olabilir.

    zekaya ne kaldı diyenler için... oyuncuları senin zzekan düşük karakterin bunu nasıl düşündü ki diye kasmayın aynı yerde siz de olabilirsiniz bulacağı ii fikirleri kulanmasına izin verin ki zevk alsın.. sizin tam olarak açıklamadığınız problemler ya da karışık şifreler için oyunculara zeka zarı attırabilirsiniz ve zeka bağlı yetenek=beceri (skill) lerde zeka bir sınır oluşturacaktır... elbette ki hiç bir oyuncunuzu özellikle aptal oynatmayacaksa bu yazılanlardan dolayı zekası düşük bırakmayın hepsi minimum insan zekasına sahip olmalı...

    karizma görünüm ve etkileme olarak ayrılabilir. ama zorunlu değil sadece karizma kullanılarak sorun çıkmadan oyunlar sürdürülebilir..

    Algı
    Güç
    Çeviklik
    Dayanıklılık
    İrade
    Zeka
    Akıl
    Karizma

    bu nitelikleri kullanabilirsiniz ama unutmayın aklınıza gelen ya da sizin mantığınıza daha uygun nitelikler de bulabilirsiniz. özel yarattığınız dünyanız varsa ona ve ırklarınıza özgü nitelikler kullanın...

    son olarak şans...
    bu da kullanılabilir dm opsiyonlu olacak bir nitelik. nasıl zekayı oyuncuya serbest bırakıp düşüncelerini sınırlamıyorsanız bu da sizin sınırlarınızı kaldırır zor anlarda yardımınıza koşabilir.. tabi oyuncunun yüksek yada düşük şanslı olması sizi zorlayacaktır. bazen de seçim yapmaktan kurtarır planlanan olay kimin başına gelecek diye kasmazsınız tabi karar vermediyseniz...
    sisteminizde ise şans savunmaya (AC) ataklara yetenek zarlarına etkileyebilir bunu belirlemeyi unutmayın...


    niteliklerin diğer bölümlere nasıl etki edebileceği ve burda yazmayı unuttuklarım daha sonra yazılacaktır. ayrıca fikirleri olan düzeltme veya eleştiride bulunacak arkadaşlara da elimden geldiğince bişeyler yazmaya çalışacağım....

    Alıntıdır..
    avatar
    NoJoke
    Site Sahibi

    Site Sahibi

    Erkek
    Mesaj Sayısı : 1735
    Yaş : 27
    Nerden : Ankara

    -Meslek : öğrenci
    -İlgi Alanı : değişken Wink
    Ruh Hali :

    Takım :

    Level : 99
    Kayıt tarihi : 25/01/08

    Karakter Kağıdı
    Healt:
    20/20  (20/20)
    Exp:
    0/20  (0/20)
    GP GP: 24

    puffy Geri: Yeni Bir Sistem Yaratmak...

    Mesaj tarafından NoJoke Bir Çarş. Mayıs 14, 2008 7:07 pm

    Bölüm 1: Nitelikler (stats) Devam...

    hangi nitelikleri belirledikten sonra kaç üzerinden olacağına karar verin. 10 mu 20 mi 100 mü.

    bu çok önemli çünkü bundan sonraki aşamaları da bu belirlediğiniz sayıya göre ayarlayacaksınız. insan baz alınacaksa ortalaması yani 10 üzerindense 5 olması gerekmez buna da dikkat edin. bu sayıyı çok küçük almayın. diğer epik yaratıkları da unutmayın ejderhalar en güçlü olacak diyelim onların ortama nitelikleri kaç olacak. 100 lük bir sistem için en güçlü ejderha alındı var sayıyorum nitelikleri 90 -100 arası değişiyorsa en güçsüzüde belirleyin 1-5 diyelim, insanları dikkatli yerleştirin 50 yapmanız hata olur bir ejderha insandan çok daha güçlü olmalıdır.

    büyülü özellikler dışında insanların çıkabileceği maksimum seviyeyi belirleyin yine 100lük sistem için konuşursak diyelim ki 25 en düşüğünü de 10 olarak aldınız kabul ediyorum getirilerinide (mod.) bunlara göre belirleyin 10 0 getiriyorsa 25 +15 getirebilir, +10 da getirebilir. 10 -5 25 +10 da olabilir. bu size kalmış ama iyi düşünerek ayarlayın. en düşük ve en yüksek nitelikğin getirisini diğerlerinde farklı tutabilirsiniz. 10 -6 iken 11-12 -5 ya da 23-24 +13 iken 25 +15 gibi...

    bazı bilgisayar oyunlarındaki gibi getiri kullanmadan sadece nitelik sayısınıda etkilerde kullanabilirsiniz buda başka bir yoldur. ancak unutmayın ki bu sayılar sisteminizin bel kemiği olacaktır en fazla burda emek harcayın.

    sayıları yüksek tutmanız geniş bir yelpaze sağlayacaktır ayrımları daha rahat yapabilirsiniz. ırklarda özellikle. ama sayıların büyümesi bazen sadece kuru kalabalık olabilir kafa yorar. oyüzden size en rahat gelen küçük sayıları kullanın örnekte ki gibi 100lük sistemden mümkün olduğunca kaçın. diğer bir faktör zarlar olacaktır. 25lik sistem yapmanız 25lik zar kullanmanızı gerektirecekse böyle bir zarınız olmadığından zorluk yaşarsınız..

    başka sistemler de olduğu gibi slot mantığını da kullanabilirsiniz. bunlarında sayıları düşünüp uğraşmanız gereken kısmı olacaktır ve sistem tamamen slotlar üzerine kurulabilir...

    son olarak niteliklerin belirlenmesini ayarlayın seçilecek ırk sınıf nasıl bir etki de bulunacak bunları belirleyin kendinize karakter yaratın ve güçsüz mü oldu güçlü oldu kontrol edin bunu her ırk sınıf konbinasyonuna deneyin ki bir dengesizlik olmasın. bu sisteminizde en çok dikkat etmeniz gereken yöndür. eğer bazı sınıflar ya da ırklar güçlü olursa sorun yaşayabilirsiniz. oyuncular onları seçme eğiliminde olur yada diğer ırk yada sınıfı oynatmak isteyen oyuncu diğerine göre güçsüz kalacağı için tepki gösterir oyundan çıkar.

    sisteminizi çok iyi oturtup dengelemeye çalışın ve hakimi olun bu sizin sisteminiz olucak ve mutlaka açıkları yada hataları olacaktır, en başlarda özellikle, ama oyuncularla bunları oyun içinde tartışmayın ortaya çıkan sorunları o anda çözmeye çalışın bu da sistemi ne kadar ii ve bilerek yaratmanıza bağlıdır.. oyundan sonra oyuncularınızla çıkan sorunlar üzerine konuşun fikir alın ve değerlendirin bu sizin en büyük yardımcınız olacaktır. her zaman farklı görüşlere açık olun ama aklınıza çok yatmayan şeyleri kendinize göre yorumlayın yoksa hakimiyetinizi kaybedersiniz ve dnd oynatmaya dönersiniz...

    Alıntıdır..


    _________________
    avatar
    NoJoke
    Site Sahibi

    Site Sahibi

    Erkek
    Mesaj Sayısı : 1735
    Yaş : 27
    Nerden : Ankara

    -Meslek : öğrenci
    -İlgi Alanı : değişken Wink
    Ruh Hali :

    Takım :

    Level : 99
    Kayıt tarihi : 25/01/08

    Karakter Kağıdı
    Healt:
    20/20  (20/20)
    Exp:
    0/20  (0/20)
    GP GP: 24

    puffy Geri: Yeni Bir Sistem Yaratmak...

    Mesaj tarafından NoJoke Bir Çarş. Mayıs 14, 2008 7:13 pm

    BÖLÜM 2: Beceriler (Skills)

    Gelelim yeni bir sistem yaratmak için gerekli en önemli 2. kısma.
    İlk işiniz bu grubu neye göre ayıracağınız olmalı. Dnddeki gibi sınıflara ya da niteliklere göre yapabilirsiniz ya da Vampirdeki gibi belirli bir şekilde gruplandırabilirsiniz. Fziksel beceriler, zihinsel beceriler gibi...
    Ya da gruplandırmazsınız bu çok önemli değil. Bu ayırım size ve oyunculara kullanımda kolaylık sağlayacaktır.

    Bu bölümün en zor kısmı becerileri belirlemektir. Çünkü önce bir genelleme yaparak başlarsanız ancak sonra bu sizi kesmek ve ayrıntıya inmek istersiniz. Bu daha fazla ayrıntıya yol açar ve işin içinden çıkamayabilirsiniz. Örnek mi...

    Saklanma...Sessiz yürüme...
    Ewet dndde ve bazı sistemlerde bu ikisi ayrıdır. Vampirde, fall outta birlikte işler stealth adı altında. Ewet saklanmak isteyen kişi ses çıkarmazda aynı zamanda ve tek bir beceri işinizi görür. Ama siz farklı durumların fark yaratmasını ister ve ayrıntı katarak olayın gerçekçiliğini arttırmak istersiniz. Ve saklanma ile sessiz hareket etmeyi ayırırsınız. Sadece saklanan biri vardır hareket etmemektedir. Ya da görünmez olmuş biri vardır saklanmaya ihtiyacı yoktur ve sessiz hareket ederek yerini belli etmez. ya da karşımızda kör ya da sağır biri de olabilir. Ayrıntılaştırdınız ve sisteminiz daha iyi. Ama abartmayın. Ewet Alternty ve gurps güsel bir sistemler. Mesela alternityde sanırım 3 farklı saklanma var. Ewet öyle her durum için neredeyse. Peki bunlara nasıl puan verip arttıracaksınız sisteminizi ne hale sokacaksınız. İşin içinden nasıl çıkacaksınız. Ben yaparaım diyorsanız zaten bu yazdıklarım sizin için değil demekki.

    O yüzden çok fazla ayrıntıya kasmayın becerilerinizi makul şekilde ayarlayın. Niteliklerde anlattığım gibi orada sayıları çok büyütmeniz hesap kalabaşığı yapar sadece demiştik burda da kaos yaratmamak için gerekli becerileri seçin. Yeri geldiğinde birbiriyle uyuşan birçok durum için kullanabileceğiniz tek beceriler oluşturabilirsiniz. Niteliklerinizi bağlı şekilde yapabilirsiniz mesela. Bunun yanında beceri koymayadabilirsiniz. Temel olarak nitelikleri alarak daha basit bir sistem de yapabilirsiniz. Yani sessiz yürümek isteyen için çeviklik zarı, yalan söylemek için karizma zarı attırmak gibi. 2. edisyonda dnd böyleydi ve dm olarak rahatlıkla işi götürebilirsiniz.

    Yok illa ki beceri de olsun güsel olsun diyorsanız nitelikleri yine de unutmayın. neden mi...

    Dnddeki gibi becerilere benim çevikliğim 18 ama +4 alıyorum 20lik zar atıyorum artı beceri puanım da 5 olsun zarda 5= 14 iyi bir toplam. DC 15 üzgünüm... Yanımdaki kas yığınına bakalım çeviklik 12 +1 güsel, beceri 1 vermişim abi ben savaşçıyım puanım var adam gibi, zarda 14 attım hehey toplam 16 yaptım. Ewet şans faktörü... Ben frpde şansa inanmam. Benimle oynayan arkadaşlar şahit olmuştur oynamayanlara yüzyüze anlatmışımdır yaşadıklarımı. Olacağı varsa oluyor. Neyse konu bu değil ben şansızım egemenin vampiride şanssız 10 zarla fark edemiyor adam işin ehli 4 zarla elin kızı görüyor. Ben 2dir 3tür düşük zar atarak beceremiyorum. Ancak beceri puanım ondan yüksek bunu es geçtik ama benim kavrayamadığım şey konun özü; benim çevikliğim 18 abi. 2. edisyonda bu jaky chan demekti yahu tamam sistem değişti de 18 dex ne demek bi durup düşünelim lütfen. Tamam belki piyano çalamaz da bazı şayleri rahatlıkla yapmalı sana bana göre.

    Demek istediğim becerileri iyi hoş yaptınız ancak unutmayın, 18 dexli adamı yolda yürürken düşüren dmler gördüm onlar gibi olmayın lütfen. Nitelikleri temel aldıysak becerilere geçince hemen unutmayın. Çok iyi ve deneyimli Dmseniz, ki o zaman sistem sizin için fark etmez oynatırsınız ehr türlü, zarda 1 gelince sapıtmayın. Olmadı yapamadın demek kolay bu adam benim çevikliğim 18 nasıl ya diyip sinir oluyorsa durup düşünüp mantıklı bir şeyler bulmanız gerekiyor buna savaş kısmında daha ayrıntı değineceğiz zaten.

    Bu tür durumları sevmiyorsanız adil olsun istiyorsanız niteliklerin becerilere etkisini de iyi düşünüp karar verin. ewet bi saattir buna kastım ama önemli. Bu yüzden çok eleştirilirsiniz ewet zaten eleştirileceksiniz yeni bir sistem yapıyorsunuz çünkü... Very Happy

    Bir diğeri vampir sistemindeki slot mantığı. Burda nitelikte etken hem nitelik hem de beceri slotunuz kadar zar. E güsel işte ne gerek var o zaman yeni sistem kasıyosun onu kullan. Hım seni sarmadı o yüzden bunu okuyorsun kendi dünyana ait bir sistem yapmak istiyorsun. ewet zar kalabalığı olmasın da istiyorsun. Biz de yardımcı olmaya çalışıyoruz işte. Slot mantığı kullanırsın zarların sayısını arttırma.

    Önemli bir nokta ewet, aslında işin sırrı...
    Zorluk derecesi...
    Zaten bunu halletiysen bana gerek yok işini halletmişsin. Zorluk derecesi dndeki DC olayı işin özü. O zaman daha önce bahsettiğimiz birçok sorunu halletmiş olursun. Ancak sistemlerde kimse oturup her olasılık için zorluk belirlemez. Gruplaştırır. Yine dnd; dinleme dc 10 arada kapı dc 15 kapı kalın dc20 arada oda var ses kıl var tüy var.... Gördüğün gibi bu iş bitmez ömrün bunla geçer. Bazı temel şeyler belirlenmiştir ancak oyun gelişimi sırasında ummadığın şeylerle karşılaşabilirsin.
    İşte bu zorluk dereceleriniiyi ayarlaman gerekir. Bir oyun önce 10 tarak yaptığım şeye benzer bir olayı bir oyun sonra 13 atarak yapamazsam saçma olmaz mı...
    Tamam o zaman bunu slot mantığına ya da rakamsal mantığa nitelik mantığına uygula. Şöyle ki; bazı olaylar vardır hani dc 30 40 dediklerinden çok zor işte. Bunu kalkıpta basit bir admın yapmasına izin vermeyeceksin zar bile attırma. E oyuncu üzülüyor zar atmak istiyor hadi attı 20 geldi açıkla bana bakalım nasıl yaptı. Çevikliği 10 olan adam 8 metre uzağa nasıl atladı. Yok böyle birşey. (normal şartlarda)... ya tersi 3 metre var arada 18 çeviklik (belki senin sisteminde farklı olacak ben şimdilik dnd üzerinden konuşuyorum geç oldu ama) 18 ile bu adam zar atmadan atlar ordan. Ewet oyuncular niteliğine ve veya becerisine göre zorlukları değiştirebilirsin. O zaman zardaki şans faktörü ile saçma şeyler olmasının biraz da olsun önüne geçersin. Biraz çünkü fazlası bunların tersine neden olur. 10 çeviklik için 8 metre imkansız hadi geçtim dc20 dersin. 18 çeviklik için +4 geliyordu hatırlıyormusun tekrar aynı hesaplara girmeyecektim ama...

    mesafe 8 metre...
    çeviklik 10 etkisi yok
    atlama 2
    zar 20
    toplam 22
    dcmiz 21
    ewet atladı hım dcyi arttır 30 imkansız atlayamaz

    çeviklik 18 +4 geliyor
    atlama 5
    zar 20 yehoo
    toplam 29 atlayamadı
    NE NASIL 20 geldi abi....

    25 çekelim mi zorluğu. Bence gerek yok sen beni anladın. Anlamayanlar için...

    Çevikliği ve atlama becerisi düşük biri için bu imkansız hadi onu geçtim zarda 20 atılması gereken bir işlem. Ancak çeviklik 18 ve atlaması daha iyi biri için aynı olmamalı. +4 geliyordu e bi de sen 4 zorluğu düşür gibi bişey bu. Bunları deneyim kazandıkça ve sistem senin olduğu için zamanla daha iyi yapacaksın emin ol... Böylece daha mantıklı ve oturmuş bir sistem olabilir.
    Ekleyelim dndnin iyi yönlerinden biri, birbiryle bağlı becerilerin birbirne olan etkisi. Atlaması belirli bir seviyede olan birinin akrobasiye bonus alması gibi yani. Bunlarıda eklersen ana hatlarıyla becerileri de oturtmuş olursun.

    Sonuç olarak:
    Becerilere niteliklerin etkilerini küçümseme zorlukları iyi ayarla, rakam slot seç zar versin zorluk düşürsün, gruplandırma konusunu iyi düşün eğer gerekiyorsa. Sınıflara göre yaparken savaşçıları gerizekalı yapaıp hiçbirşeyden anlamayan adamlar yapma lütfen. Sınıf farkı yaratacaksan sınır koyabilirsin cross class mantığı gibi dndeki. Ancak ben puan düşürülmesine karşıyım. En azından o kadar fazla düşmesin. Savaşçılarda bi işe yarasın illa saklanabilmem için bir level hırsız almam gerekmesin. Şimdilik bu kadar umarım yardımcı olabilmişimdir...

    Alıntıdır..


    _________________
    avatar
    NoJoke
    Site Sahibi

    Site Sahibi

    Erkek
    Mesaj Sayısı : 1735
    Yaş : 27
    Nerden : Ankara

    -Meslek : öğrenci
    -İlgi Alanı : değişken Wink
    Ruh Hali :

    Takım :

    Level : 99
    Kayıt tarihi : 25/01/08

    Karakter Kağıdı
    Healt:
    20/20  (20/20)
    Exp:
    0/20  (0/20)
    GP GP: 24

    puffy Geri: Yeni Bir Sistem Yaratmak...

    Mesaj tarafından NoJoke Bir Çarş. Mayıs 14, 2008 7:13 pm

    BÖLÜM 3: Karakter Özellikleri

    Karakter özelliklerini birkaç başlık altında inceleyebilirsiniz. Özgeçmiş, eğilim gibi...

    Karakterlerin yaratımında oyunculara yardımcı olabilecek ve karakterlerini kafalarında oturtabilmelerini sağlayacak özellikleri kullanabilirsiniz. Yukarıda dediğim gibi bunları ayrı ayrı ele alabileceğiniz gibi tek bir bölüm olarak ta kullanabilirsiniz. Karakter yaratımında özgeçmişleri çok önemlidir, bunun için bu bölümünde oyucuların yaratıcılıklarından da yaralanmalısınız.
    Ailesi, arkadaşları, düşmanları, varsa ustası, bulunduğu yerdeki mevkisi gibi şeylerin yanında karakterin ruhsal ve fiziksel durumu içinde özellikler ekleyin. Fobileri, hobileri, alışkanlıkları, zahafları, nefret ettikleri gibi özellikleri yanında fiziksel özürleri ya da üstünlüklerini belirleyin. Karaktere hem avantaj hem de dezavantaj sağlayacak özellikler de bulundurun.

    Karakterin genel eğiliminin yanında karakter özelliklerine de önem verin. İyi kötü olmasının yanında kıskançlık nefret inatçılık gibi karakterleri ayrıntılayacak özellikleri de belirleyin. Bunlar yani nefret ya da kıskançlık genel bir özellik olabileceği gibi, belirli bir kesime ırka ya da eşyaya da olabilir.

    Yukarıdakiler gibi aklınıza istediğiniz şeyleri ekleyebilirsiniz. Bunun için günlük yaşamınızda yapacağınız gözlemlerden ya da buna benzer özellikleri bünyesinde barındıran sistemlerden yararlanabilirsiniz...


    BÖLÜM 4: Diğer Özellikler

    Feat, perk gibi adlandırılan her sistemde olmasa da bulunmasının faydalı olabileceği özellikler. Bunların genel kısımlarını beceriler içinde ele alabilir onlar üzerinde sistem dahilinde gelişmeleri değerlendirebilirsiniz. Eğer ki ayrı tutmak istiyorsanız bunların belirlenmesi de beceriler kadar sizi zorlayacaktır. Seviye atlama sistemi uygularsanız hangi seviyede hangi özelliklerin alınabileceği, sınıf sistemi kullanırsanız hangi sınıfın hangi özellikleri alabileceği, karakterlerin bu özellikleri alması için ne gibi gelişim sağlamaları ve bu özellikleri kazandıklarında ne gibi yeni beceri ya da yetenek kazanacakları hakkında uzun uzun düşünmenizgerekmektedir.

    Sınıflar için ayrımlar yapabileceğiniz gibi, özelliklerin kendi aralarındaki bağlantılara bakıp ayrımlarda yapabilirsiniz. Örneğin; Savaş özellikleri büyüsel özellikler ya da bedensel özellikler zihinsel özellikler ya da statlere bağlı bir ayrımla Çeviklik özellikleri algı özellikleri ya da aklınıza gelen farklı bir sistem ile ayrım yapabilirsiniz. Elbette ayrım yapmayabilirsiniz de.

    Bu özellikleri kazanabilmek için bazı altyapılar olması koşuluyla hiç ayrım yapmak zorunda kalmayabilirsiniz. dndden örnek verelim; çift elle dövüşebilme özelliğini almak için çevikliğiniz şu kadar olmalı şu kadar iyi dövüşmelisiniz gibi koşullar koyarsanız sınıf ya da başka türlü bir ayrıma gerek kalmayacaktır.

    Buna tarz örnekler çok, çeşitlendirebilirsiniz sadece dengelere dikkat edin. Ha akla bunlara ne gerek var diğer bölümler içinde kaynaştırabilirim ya da her sistemde var nerdeyse benim farkım ne olacak diyorsanız. sorun yok. Bu özelliklerin eklenmesinin en önemli yönü karakterlerin savaş büyü ya da direnç gibi herhangi başka özellikleri arasında fark yaratmak olucaktır. Böylece 3 tip savaşçıya sıkışıp kalmayacaksınız geniş bir karakter yaratma yelpazeniz olacaktır. Dengeyi iyi kurmayı unutmayın. Bu tarz özellikleri çok fazlalaştırıp ayrıntılayabilirsiniz ama bu durumda istenilen karakter tipini yaratmak zorlaşacaktır bunu dengeleyin. Nerde ne zaman hangi özelliklerin alınabileceğini çok iyi düşünerek belirleyin...

    Alıntıdır..


    _________________

    by_HaCKeR
    Banlı Üye

    Banlı Üye

    Erkek
    Mesaj Sayısı : 3
    Yaş : 30
    Ruh Hali :

    Kayıt tarihi : 09/06/09

    puffy Geri: Yeni Bir Sistem Yaratmak...

    Mesaj tarafından by_HaCKeR Bir Salı Haz. 09, 2009 2:57 pm


      Forum Saati Cuma Eyl. 21, 2018 4:36 am